Beatrixrun 2018 “35e”

Fotoseries van de 35e Beatrixrun

Ochtend (door Piet Thijssen)

Ochtend (door Rolf van den Berg)

Pauzelocatie en middag (door Rolf van den Berg)

Middag en aankomst in Pijnacker (door Piet Thijssen)

Middag en aankomst in Pijnacker (door Rolf van den Berg)


Verslagen op diverse media
:

westlanders.nu

wos.nl

telstar-online.nl

Verslag van de 35e Beatrixrun

Een zonovergoten bevrijdingsdag en op veel plekken hing de Nederlanse vlag uit. Feestelijker kon de 35e editie van de Beatrixrun niet verlopen. Met bijna 100 zijspannen en enkele auto’s en busjes werd een prachtige rit door het Westland gemaakt.

Vanaf half 9 stroomde het Raadhuisplein in Pijnacker langzaam vol met alle deelnemers. Sommige vroegen zich nog even af of ze wel op de juiste dag waren gekomen. Want de gebruikelijke feesttent stond niet op het plein. Die was dit jaar vervangen door een leegstaand winkelpand. Even zoeken dus naar de locatie om in te schrijven en lekker een bakkie te doen.

Om kwart voor 10 klonken de klanken van de Drumfanfare Haaglanden. Zij namen een mooie plek in op het plein en zorgde voor vrolijke muziek tijdens de laatste voorbereidingen voor het vertrek.
Tegelijk was burgemeester Ravestein van de gemeente Pijnacker-Nootdorp al aanwezig en maakte zij her en der een praatje met de deelnemers van deze 35e Run.

Om kwart over 10 was het tijd voor de start. De burgemeester telde af en de stoet kon vertrekken.
Na een rondje Pijnacker ging het in de richting van het vliegveld Rotterdam-Den Haag. Daar vlak naast was een mooie plek gevonden om de foto’s te maken. Zoals gebruikelijk van ieder zijspan één foto die dan bij terugkomst in Pijnacker klaar liggen voor alle deelnemers.

Na de fotoshoot werd weer gestart en ging het via Schiedam, Maasdijk naar het Westland. Helaas ging het vlak voor Schiedam mis en brak de stoet in twee delen. Het kostte uiteindelijk 20 minuten om het geheel weer bij elkaar te brengen. En dat betekende dat het facilitaire team, de muziekkapel en de mensen van het bedrijf Van der Valk, waar dit jaar de pauze werd gehouden, wat langer moesten wachten op de komst van de hongerige deelnemers.

Maar rond 13.00 uur reed de complete stoet het terrein van Van der valk systemen op. Muziekkapel ’t Zooitje uit Delft zorgde voor een muzikaal welkom en al snel vonden de deelnemers de weg naar de gedekte tafels. Door het oponthoud in de ochtend was de pauze dit jaar wat korter. Om kwart over 2 verliet de stoet weer het terrein van de gastheer van der Valk. Dat gebeurde overigens op een heel speciale manier. Het bedrijf had zijn opslaghallen opengesteld en een mooie ‘rijbaan’ gemaakt. Luid toeterend reden de 100 zijspannen door deze mooie bedrijfshallen en verlieten aan de voorzijde het terrein.

Via o.a. Monster, Den Haag en Wateringen reed de Run over polderwegen en door verschillende dorpskernen richting de extra ‘limonadestop’. Het mooie weer bracht deze bevrijdingsdag veel mensen naar buiten, waardoor de Run op sommige plekken veel bekijks had.

Mede door het warme weer waren er onderweg helaas enkele pechgevallen. Maar dankzij de ondersteuning van de meerijdende ANWB bus met vakkundig personeel reed de stoet toch zo goed als compleet om kwart voor 5 Pijnacker binnen. Daar stonden niet alleen de vele honderden trouwe fans te wachten. Ook stond er een prachtige oldtimer vrachtauto klaar die de stoet vooraf ging om aan het publiek aandacht te vragen voor de noodzakelijke munten voor het kunnen blijven organiseren van de Beatrixrun. Er werd gul gegeven, waarvoor de organisatie erg dankbaar is. Op naar editie 36 die wordt gereden op 4 mei 2019.

Hieronder staat de route. Ook dit jaar weer helemaal in Google maps gezet door Femme Verbeek. (deze Google route is niet geheel bijgewerkt aan de gereden versie 5).

Iets bijzonders huren?

Organiseer je een feest of evenement en zoek je nog iets bijzonders? Oranjevereniging Pijnacker heeft door de jaren heen een aantal unieke attracties en materialen ontwikkeld, die jouw evenement echt helemaal afmaken. Klik op onderstaande attracties voor meer informatie over de verhuur en de prijzen.

Met het huren van het Waterorgel, Trein Tinus of het Drijvend Podium draag je bovendien bij aan een goed doel.
Wij werken enkel met vrijwilligers, dit betekent dat alle inkomsten rechtstreeks worden gebruikt voor het organiseren
van leuke activiteiten rondom Koningsdag voor Pijnacker en omgeving.

– Wij verhuren geen feesttenten –

Trein Tinus doet het goed op ieder evenement, van open dag tot wijkfeest, van familiedag tot kerstmarkt, van bruiloft tot braderie. Het treintje heeft niet alleen de looks, maar kan ook fluiten als een stoomtrein. Met Trein Tinus kun je jouw gasten op een originele manier vervoeren. In de twee wagonnetjes achter de locomotief kunnen zo’n 24 volwassenen of 32 kinderen meerijden.

Trein Tinus is niet gebonden aan rails en is dus bijna overal inzetbaar. Wij kunnen helpen bij het bedenken van een geschikte route en haltes. Eventueel kunnen wij halteborden meenemen zodat de stopplaats(en) makkelijk te vinden zijn voor bezoekers. Je huurt Trein Tinus standaard met machinist en conducteur die helpt bij het in- en uitstappen.

Trein Tinus is al te huur vanaf € 110,- per uur

Neem contact op voor een vrijblijvende prijsopgave afgestemd op jouw wensen, de locatie en de tijdsduur.

Jouw bezoekers verrassen met iets dat ze nog niet eerder hebben gezien? Met het Waterorgel van Oranjevereniging Pijnacker maak je zeker indruk! Op de maat van de muziek laten wij het water dansen en de kleuren verspringen. Met een honderdtal fonteinen en helder ledlicht kunnen wij eindeloos variëren en een show naar wens verzorgen. Kies jouw eigen muzieknummer(s) waar wij een show voor programmeren of kies een bestaande show met thema’s als kerst, zomer of dance. Een andere mogelijkheid is om het waterorgel live te laten reageren tijdens een evenement, bijvoorbeeld als decor van een dance event of een live uitvoering.

Het waterorgel is inzetbaar op een locatie naar keuze, het orgel is 13 meter breed, 2,5 meter diep en 8 meter hoog.

Het waterorgel is te huur vanaf € 1250,-

Neem contact op voor een vrijblijvende prijsopgave afgestemd op jouw wensen, de locatie en de tijdsduur.

Het drijvend podium is multifunctioneel inzetbaar, bijvoorbeeld als podium op een waterplas of als tijdelijke brug over een watergang tijdens een evenement. Het podium bestaat uit elementen van 1,25 bij 2,5 meter, zo kan er onder andere een podium van 10 bij 10 meter worden gecreëerd. Oranjevereniging Pijnacker verzorgt het transport en de op- en afbouw.

Het drijvend podium is al te huur vanaf € 950,-

Neem contact op voor een vrijblijvende prijsopgave afgestemd op jouw wensen, de locatie en de tijdsduur.

Meer informatie